onsdag 2 juni 2010

Framme!

Jag börjar med att säga att jag är så sömnig. Klockan är fyra-halv fem er tid och ni alla ligger och gottar er i era sängar=)
Flygresan gick super, jag sov mestadels när det var sovtime förutom när min klarvakna pojkvän stup i kvarten väckte mig för att berätta om de nyinköpta nötterna, rödvinet och dylikt. Han fick som tur var sig en lur efter frukosten då han låg och sov på mitt matbord. Konstigt val av sovställning men han tyckte det var bekvämt så. Väl framme skulle Fredrik direkt åka vidare till Tokyo. Det var jobbigt eftersom jag ville strarta de här äventyret tillsammans men det var inget att göra med det så jag konkar ner 15-20kg handbagage till bagageutlämningen där jag hittar resterande 40kg packning. Stabil blev min bagagevagn i alla fall. Precis utanför portarna står min chafför med en skylt, "Sara Silfver, TAT". Har inte alla drömt om att få ha en sån där skylt som väntar på en när man kommer till någon häftig plats. Jag menar, en taxiskånechafför på Sturup med en likadan skylt är ju inte lika exotiskt! Hur som helst var han jättegullig och tog alla mina väskor och placerade mig i framsätet. Väl på hotellet hjälpte han mig in med några väskor innan väskkillen kom utrullande med sin guldvagn för att lasta på allt.
Väl inne på hotellet så försöker jag ta det lugnt! Ska låta bli att stirra omrking bara för att jag är orolig för att bli rastlös. En sak i taget. Ska nu ut i solen på takterassen och läsa och skriva lite. Sedan blir det en kort sväng på stan i eftermiddag. Vädret är underbart glömde jag säga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar