fredag 11 juni 2010

ArtNouveau hotel-de andra

Det var jätteroligt igår. Jag har hittat en tjej som nyligen flyttat hit för att arbeta med HR på sitt svenska företag. Åsa heter hon. Hon är här tillsammans med sin man och jag bestämde mig för att maila henne. Efter några mail bestämde vi att vi skulle ses igårkväll på deras hotell. De finns två ArtNouveau hotell i Seoul, ett där vi bor och ett där de bodde. Vi åkte dit och mötte upp dem i "Sky Loungen". Där satt vi och pratade från halv nio till halv ett på kvällen. Det var jättetrevligt och vi bestämde oss för att ses fler gånger och hitta på roligheter. Jag har bilder från igår på koreanska mobilen men har inte lyckats få över dem på datorn. När jag lägger upp bilderna ska jag dessutom berätta mer om taxin som vi åkte dit med. En galen färd med en Internettaxi!? Idag har jag ätit indisk mat a la Korea style. En indier på Fredriks arbete visade oss till ett bra ställe.
Efter lunchen har jag varit i lägenheten som nu fått lite möbler=). Det blev rätt bra ändå, med tanke på att jag valde allt utifrån kataloger! I lägenheten finns dock ingen cool spolningsfunktion som de finns här på hotellet. Jag tror jag har berättat att fina människor här inte använder toapapper utan har ett superfräckt tillval på sin toastol som sprutar och torkar...lustigt. Jag är så nyfiken att trycka på någon knapp för att se vad som händer men ja gvågar inte. Tänk och det börjar spruta i hela badrummet. Här är en bild på hur spolningsknappen ser ut! Vilken knapp ska man prova med egentligen? Snart blir det AW med alla svenska grabbar. Trevlig fredag alla!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar