torsdag 10 juni 2010

Fancy Garosu-gil streetan

Gårdagen var en mycket bra dag för jag hade sällskap hela dagen. Fredrik jobbade hemifrån hotellet. Vi gjorde dock ett tappert försökt att sitta och jobba och pyssla ifrån Starbucks som vi hört hade fritt internet. Men icke, vi var tvungna att fylla i våra invandrarnummer på någon hemsida och några nummer har vi inte. Vi fick pysslat lite innan vi var tvungna att ge oss tillbaka till vår uppkoppling. På kvällen åtvi en tidig middag med Carl och Charlotta borta vid Garosu-gil. Det ligger på vår sida om floden men lite nordväst. Det är svårt att säga avstånden för när vi åkte dit tog det 35 minuter och när vi åkte hem 20. De bästa sättet att mäta sträckorna är i taxipris... eller kanske inte de bästa men ett bra sätt. Båda resorna kostade 6000 var, vilket är 35kr kanske. Garosu-gil betyder trädgata och det är precis så de är. En jättemysig gata med träd på sidorna med häftiga restauranger, barer och små butiker med inredning, skor, väskor och småprylar likt Ordning & Reda/Muji-stilen. Vi åt på en jättetrevlig italiensk restaurang där jag fick parmaskinka!! Sedan sa vi hejdå till Carl och Charlotta och så spatserade jag och Fredrik runt i i området. För er som jag lärt känna i Lund som läser bloggen ska jag meddela att Rasmus Nyström har anlänt till Seoul för att vara här och jobba på TAT kontoret en vecka. Nu är jag väldigt kaffehungrig och ska genast gå och dricka kaffe.

Det är lustigt som de gör i Korea med sina bilar. Hänger upp dem på flera våningar. Parkeringen på bilden är rätt liten i förhållande till vis
sa andra som även kan vara inomhus.

Överallt i skyltfönster ser man hur restaurangens mat presenteras.
De gör alltså mat i miniatyr av glas, tror jag. Första veckan jag var här trodde jag att det var riktig mat för de ser verkligen äkta ut. Jag har aldrig valt att äta på restaurang med skylfönster, ibland är det bättre att inte veta vad man ska få.

När Fredrik var i Tokyo köpte han suddgummin till mig. Mat i miniatyr!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar