fredag 4 juni 2010

Gårdagen och lägenheten


Här är ena halvan av vårt blivande sovrum. Det var roligt att komma tillbaka till lägenheten och känna att vi gjort ett bra val. Dessutom var den städad denna gången=) Adressen till oss om ni har vägarna förbi är

114ho Seocho Daewoo DOvil, 1355-17 Seocho-dong, Seocho-gu,Seoul, 137-862

eller på koreanska


서울시 서초구 서초동 1355-17 서초대우디오빌 1114, 137-862


Jag har även ordnat en mobil här som har nr +82 10 360 175 96. Det kostar nog en del men ni kan i alla fall nå mig på den då min svenska inte kommer att vara igång alltid. Lika så SMS skicka gärna till den koreanska annars kanske jag inte ser dem. Bästa tipset är ju självklart Skype och där kan man även ladda på sin kredit så att man kan ringa väldigt billigt. Då behöver man dock sitta vid sin dator.


Det var en lustig upplevelse att inreda en hel lägenhet med möbler genom att bläddra i tjocka kataloger. Vet inte alls hur detta kommer sluta men jag vill inte ha en ljusgrå skinnsoffa!! Very very popular. Jo tack, där fanns 80 olika ljusa skinnsoffor att välja mellan, 23 bruna och svarta och två i tyg. Jag valde en i tyg och en brun. Inredaren var mycket orolig för mitt soffval. Det är inte IKEA om man säger så men när ska vi annars inskaffa oss en sänggavel större än vårt kök hemma och ett svart lackglasbord om inte nu! Kvällen avslutades med Galbi, inomhusgrill, med fem kollegor till Fredrik. Därefter traskade jag hem till hotellet för att möta Fredrik som kom från flygplatsen. Nu är han här!



2 kommentarer:

  1. Ser kanon ut! Nu ska jag lägga in ditt nummer, så jag kan sms:a lite... =)

    SvaraRadera
  2. Klas: Såg riktigt härligt ut med seglingen runt min lilla halvö=), ser fram emot ett sms!

    SvaraRadera