fredag 25 juni 2010

Hello Jeju-do

Det var väldigt roligt att träffa Louise igår. Hennes lilla son som är ca 10-11 månader har precis börjat klara av att ta två tre steg och det är mycket underhållande att titta på. Parken var stor och fin och inrymde både dammar med fiskar och lekplatser.Jag trodde ett område med massa silvriga stolpar var en lekplats men Louise berättade att det är ett träningsområde med skumma redskap. Mystiskt! Såg precis ut som en väldigt modern lekplats.

Just nu sitter jag på Coffine Gurunaru och äter frulle. Det ligger precis vid lägenheten. Jag tycker här är jättetrevligt och har utsett detta kaffeställe (de serverar även vin) till mitt nya stammishak. De har en rolig affärsidé. ”Coffine Gurunaru wants to be a tree and a ferry in a river just like a place to rest. A good quality of coffee and the health benefits of wine will definitely make your body and your mind upgrade and even your pride in your life” Haha.. Det som också är lustigt som jag vill berätta är att utanför restauranger och även mindre caféer finns små hus.
I dessa hus sitter en person, oftast en man. Folk kör upp till det här lilla huset, stannar bilen, överlämnar nycklarna och går in på caféet och beställer sin kaffe. Under tiden kör mannen och parkerar bilen någonstans. Jag kan ju se meningen på hotell eller stora fina restauranger (som på film) men på Coffine Gurunaru där de ska in och beställa en blaskig light milk, no coffine, cold caffelatte?! Förstår varför arbetslösheten här ligger på en ynka procent=)
Jag har precis packat för vår lilla lyxweekend! Jag ser fram emot det så mycket! Vi åker till Seouls inrikesflygplats om ca tre timmar. Jag tror aldrig att jag någonsin bott på ett sådant förstklassigt hotell och så har jag aldrig i mitt tidigare liv blivit sedd som fru Berglund. Tydligen så är jag det på bokningen. Kanske för att Hyatt på Jeju är ett väldigt poppis honeymoonhotell.

Något jag upptäckte för ett par dagar sedan är att vårt toapapper doftar. Det är ingen smygdoftning utan riktig frikostig parfymering. Dessutom är där små ord gömda på engelska så där varannan meter på pappret. Mycket lustigt, men jag gillar det! Fredrik kommer att ha med sin dator till Jeju så jag ska försöka skriva något litet under helgen. Ska försöka få Fredrik att "gästblogga"också. Vi kommer på tillbaka på måndag förmiddag (min dag)!

1 kommentar:

  1. Oh vad jag gläds med er herr och fru Berglund/Olle

    SvaraRadera