tisdag 15 juni 2010

Danmark och badkarstoa

Nu är det redan tisdag eftermiddag här! Har precis ätit lunch med Carl och Fredrik på ett trevligt ställe som hette Seven Springs. Massa goda frukter, sallad och smått och gott! Nu är jag hos min vän Pascucci och dricker kaffe. De som jobbar här känner igen mig nu. Snart frågar de väl om jag vill ha "det vanliga" och då kommer jag titulera mig som "igenkänd stammis".

Det var ingen vidare Danmarksmatch igår. Vi var hela gänget på en Irländsk Pub och kikade.
Koreanerna är riktiga medgångssupportrar. De tjoar och ropar så fort något av lagen närmar sig straffområdet. En bra inställning tycker jag. De blir aldrig besvikna utan får alltid en glad upplevelse. Vi tippade vem som skulle vinna. Alla tippade Holland som vinnare förutom jag och insatsen var 10 000 (65kr). Fredrik som inte har något intresse för fotboll gick och roade sig på en arkadhall i närheten där han träffade lite nya vänner och kom tillbaka när matchen var slut. Som tur var vad de inte han som tippade rätt. De hade varit typiskt.
Efter matchen gick vi till ett ställe för att en dricka öl. En 2 liters kanna öl kostade endast 10 000 (65kr). Dock var jag helt förtvivlad över damtoaletten och övertalade Jens, Mikael och Fredrik om att vi skulle gå till ett annat ställe.
Damtoaletten var alltså ett hål i golvet som man ser lite runt om i världen. Skillnaden var att hålet var prytt med ett litet badkar i porslin. Jag insåg svårigheten och min begränsning och vände på klacken. Vi kom till ett annat ställe där toaletten var trevlig och så även drinklistan. Roligt hur de väljer att ha drinkglas som beskriver krutet i drinken likt en matmeny med chilifrukter. Nu har det börjat regna vilket ger utrymme till gym och Läckberg i eftermiddag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar