onsdag 23 juni 2010

Hurra!!

Hurra för Pappa på din födelsedag med blommor och blad! (De här bladen på bilden är min nya planta som heter Roger) Hoppas du får jordgubbstårta Pappa!
Dagen började med lite solning på takterrassen. Koreanerna tycker att jag är väldigt konstig som sitter i solen och läser en bok. De själva använder takterrassen endast för att röka, tryckandes mot väggen där det är skugga. Man får ju absolut inte få färg. Sedan mötte jag upp Fredrik, Jens och tre koreaner för att äta lunch på ett kinesiskt ställe. Koreanerna tyckte det var väldigt roligt när Fredrik ville ha soja till sin mat och började fnissa. Vi förstod ingenting. Det är väl klart att man har soja till "kinamat"? Det tyckte inte dem av någon anledning.
Nu är jag på TAT kontoret för att träffa Charlotta och Carls hund lite mer för att testa om han gillar mig. Jag kommer att hjälpa till att passa honom då och då när de behöver hjälp om speciellt under sommaren när de är hemma i Sverige. Han är supersöt och heter Sinsa. Sinsa är ett område här i Seoul där de bor. Väldigt fint namn till en väldigt söt vovve. När jag kom upp på kontoret möttes jag av Sinsa som kände igen mig och blev alldeles till sig. Bra betyg från vovvens sida!

Idag ringde Louise och vi bestämde att vi ska träffas imorgon. Vi ska ses och åka till Seoul Forest. Kanske ha någon form av picknick. Det ska bli roligt att komma dit. Jag har hört att där är jättefint. Jag gillar grönt! Det blev inte det stora växthuset idag utan jag kanske ska satsa på det imorgon förmiddag. Då blir det dubbelt grönt!

Fredrik har bokat födelsedagsresa till Jeju Island. Jeju ligger söder om Koreas fastland och är en gammal vulkanö. Vulkanen är inte aktiv längre. Det ska bli jättehärligt att komma ut lite från storstaden. På bilderna jag hittar ser det mycket fint ut och det bästa är att vi ska bo på Hyatt!!! Håller tummarna för sol! Vi åker på fredag och kommer hem måndagmorgon.






3 kommentarer:

  1. Ett stort tack för ditt Grattis. Skulle gissa att det blir tårta eller annat gått ikväll med jordgubbar. Hörde mamma tänkte köpa idag.
    Så roligt att Fredrik bokat en födelsedagsresa till dig. Låter kanon. Ni får reka om bra så kanske vi skall ta en utflykt ditt när vi är hos er. Att vovvar älskar dig och du dem - så är det bara. Kan tänka mig att du gillar att vara hundvakt. Puss och kram/Olle

    SvaraRadera
  2. Grattis Olle!

    Kul att ni ska ut o rulla Hyatt Sara, det ser ju riktigt superfint ut!

    SvaraRadera
  3. Grattis Olle på födelsedagen och grattis Sara för att pudeln gillar dig. Håll koll på koreanerna och ha det kanon!

    Hälsa ingenjören!

    SvaraRadera