söndag 13 juni 2010

Helgen med många foton


Har missat att skriva här i helgen. Det har varit en bra helg med fotboll, shopping och fest. Fredagen blev ett riktigt party. Började med AW med Fredrik, Carl, Rasmus, Mikael och Björn. Vi hamnade på ett trevligt ställe där de hade eldshow i baren=) Efter eldstället fortsatte vidare till en sky bar. När vi kom ut från skybaren öste regnet ner. VI sprang mellan hustak och nådde fram till Rainbow. Ett mycket mystiskt ställe där man måste ta av sig skorna, lägga dem i en påse och krypa in i ett litet hörn pyntat med kuddar och ett lågt bord. När vi slutligen traskade till hotellet vid femsnåret på morgonkvisten var vi dyblöta. Jag skrattade mest. Mina skor har fortfarande inte torkat och eftersom det finns lite hål i vägarna här blev det ofrivilliga bad längs med hemvägen.
Jag!
En sak som är lustig är att man endast får en meny oavsett hur många man är. Det är den äldsta som bestämmer!
Eldshow
Vi vart väldigt blöta

I lördags var det helt vansinnigt. Sydkorea hade VM match mot Grekland och alla koreaner hade röda tröjor eller röda djävulshorn på huvet. Fredrik och jag begav oss till COEX mall. Ett stort inomhusköpcentrum där jag skulle försöka hitta skor och även lite prylar till lägenheten. En timmes taxiresa och två timmars spatserande på COEX med 10 cm klackar (missade få med mig andra gåskor) var det slutshoppat. Tunnelbanade oss hem som tog en kvart och hoppade i nya kläder för att gå ut och heja fram Korea. Vi köpte lite Koreautstyrslar längs med vägen till restaurangen och sen var vi på g. Maten på restaurangen var något... alldeles extra!


Fredrik med babybläckfisk
Mat?!
För fyra år sedan, VM i Tyskland var jag i Köln och Dortmund under spelen. Där var tiotusentals svenskar som var helt galna. Alla gula och blåa och jag tyckte då att det var helt otroligt. Koreanerna är minst lika galna i fotboll. Ni får se för er själva på filmen som jag hoppas kunna lägga upp här! Det var lycklig stämning på gatorna efter matchen och trafiken stannades upp av alla människor som sprang runt på vägen och hoppade, dansade och jublade.

Idag har vi varit på ett annat varuhus, Lotte Mall där vi hittade
Muji. Sen har vi strosat omkring på gatorna.
Hittade ett mexikanskt ställe, Los Tacos, i en källare som var en fantastiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar