fredag 18 juni 2010

Ubåt på koreanska

Det var väldigt kul att träffa Linda och hennes döttrar och Louise och hennes lilla son. Poolen var riktigt härlig att hoppa ner i efter att ha promenerat en lång väg och åkt en lång tur med tunnelbanan. Jag fick nästan inte komma in i poolområdet eftersom jag inte hade något baspass men jag blev Louises syster som hade åkt långväga så det gick fint till sist. Kvällen var mycket rolig. Vi gick till ett ställe som hade skaldjur/sushibuffé med hela fredriks jobb. Vi var kanske 15 st sammanlagt. Vi satt i ett speciellt rum med något annat företag där vi kunde se på matchen, äta och dricka. På fotot är Mikaels "jag vill prova alla desserter" tallrik. Stämningen var väldigt god och koreanernas engagemang är otroligt. Titta på filmen. Sådär låter de ungefär hela tiden. Ooooo, Aaaaa, Åååhhh. Även på repriserna. Tyvärr blev det ju då förlust men koreanerna hoppas på vinst i sista matchen. Stället vi åt på stängde så svenskarna och Chris gick vidare till ett annat ställe som Chris rekommenderade. Varför har jag ingen aning varför han tog oss till detta ställe. Jag menar, de är inte allt för charmigt att sitta på röda plaststolar, utomhus i halvregn och dricka Soju blandat med öl. Även om inte stället var ett av de charmigaste hade vi mycket skoj. Koreanerna (och Fredrik) gör alltid V tecknet när man tar fram kameran. Jättelustigt!

2 kommentarer:

  1. hahahaha, sjukt entusiastiska koreaner (eller ska man säga entasiatiska) =)

    SvaraRadera
  2. Hej sis!
    Skrev under godmorgon sweden.
    puss!!!
    ska forsoka harma sydkoreanerna ikvall nar vi ska se england-algeriet.
    sag ju england-usa i usa pa irlandsk pub, dem kan man lita pa att de visar fotboll:) herregd vad amerikanerna vart lyckliga nar de kvitterade och i tidningarna dagen efter skrev dem om US win-for dem vart det en seger, det var val ingen som trodde att de skulle ta poang mot england.
    Fotbolls-hysteri-I like!
    Puss puss!!!

    SvaraRadera