måndag 7 juni 2010

Takeawaykaffemuggsproppen


Dagen började med sovmorgon, igen! Imorgon då jäklar. Jag skyller på jetlagen ett tag till. Det sägs att det ska ta lika många dagar som tidszoner att komma över tröttheten så jag har ytterligare 2 dagar på mig att sjusova. Vilket konstigt ord, sjusova. Hemma har vi alltid kallat de så "Vilken sjusovare". Upptäckte att det finns ett djur som heter så. Måste dela med mig, de är ju hur söta som helst!
Hur som helst blir det Svenska Ambassaden imorgon eftersom jag inte hann dit idag för de stänger 1200. Istället blev det hotellets gym. Är oerhört stolt att jag gick dit, tränade, och tränade lite till. Det var inte så jobbigt och ångestfullt att träna på ett tomt gym. Det som var jobbigt var att åka hiss röd som en tomat och svettig som ett vattenfall (33 grader idag) med sju fräscha businessmän och kvinnor som kändes hälften så stora som jag. Imorgon ska jag inte träna under den mest trafikerade hissperioden.
Idag tänkte jag visa två stycken uppfinningar som jag inte sett i Sverige ännu. En som är riktigt bra och den andra är riktigt riktigt bra. Den första är TaxiTv. De har inte bara tv-apparater i bilarna utan en egen kanal. Fyller sin funktion här när man ofta spenderar långa perioder i bilarna men kanske inte i Sverige dock. Är du för länge i en taxi hemma sitter du oftast inte så lugnt i baksätet utan har börjat oroa dig för den saftiga 1000kronors notan!
Den andra uppfinningen är mycket bra och bör presenteras genast. Takeawaykaffemuggsproppen. Inget skvalpande och skvättande, genialiskt. Har någon sett detta hemma?
Kanske finns, bara att jag missat det? Får introduceras på Kungsgatan.






4 kommentarer:

  1. Jätte kul o läsa om allt!! Mitt första besök idag...o nu ska jag följa dig varje dag!!! Super spännande med barnhemmet...hoppas hoppas! Jag kan annars hitta på uppdrag till dig som jag själv e jätte nyfiken på! som ex. Finns det ngr bl.affärer?Kan man utbilda sig till florist där?..kanske ngr floristskolor/utbildningar som jag kan ha ett utbyte med? har du tid o lust får du gärna kolla upp :)Hoppas på en skypedate snart pusss och kram Emma

    SvaraRadera
  2. Har sett taxi tv i nan london taxi men langt ifran alla och take away's stopp none in sight sa det borde franshisas genast, kanske nat for damen!!

    Puss min sis!!!

    SvaraRadera
  3. Tror det hade fått bli kortfilmer här i sverige, eller kanske kort-tv-serier =)

    SvaraRadera
  4. Emma: Här är en del blomsteraffärer. Mest i de fancy områdena men definitivt kan man utbilda sig till florist. De tror jag. Ska dyka lite djupare in i det. De gör jag gärna. Dessutom kör det omkring bilar med släp som säljer blommor till hemmet här bland affärsområdena där vi bor så att alla businessfolk hinner köpa sina planter. Kommer med mer info till dig=)
    Klas och Karro: Vilka bra ideer. Puss!

    SvaraRadera