onsdag 11 augusti 2010

Lite regn mycket glädje!

Det blev inte så mycket regn igår då de slutade nästan direkt igen under förmiddagen. Planen för dagen är inte riktigt färdig! Vill helst börja med att läsa klart min väldigt spännande bok! Funderar på att ta en sväng upp till Myeong dong. Ett shoppingstråk med lite mer välkända kedjor liggandes på gator och inte i stora höghus som vissa andra shoppingområden. Jag måste berätta att jag har lärt hunden Sinsa att göra vacker tass., riktigt kul. Hunden är inte stor, men smart!

En bra sak som jag funderat över som borde finnas I Sverige, förutom paraplyinplastningen och takeawayproppen, är matmaskiner. I Tokyo fanns det på flera restauranger, självklart inte på några exklusiva men mer liknande lunchställen. Så här går det till. Utanför restaurangen, säg att det är ett Curryställe, är där en maskin där du har meny, lite bilder och självklart lite knappar att trycka på. Innan du går in på restaurangen väljer du din curry, dricka och betalar i maskinen. Väl inne på stället får du det du köpt.Tanken är väl effektivitet att folk inte ska komma fram till disken mitt i lunchruschen och säga:

Jo, jag vill ha torsk, eller kanske nä…..jag tar nog laxen. Eller, fast? Får man potatis till torsken? Ahh? och inte till laxen heller? Nehe, men du då tar jag köttbullarna. Dricka? (ska jag dricka oxå), ehm…vatten….eller ne, kanske en lättöl. Eller du, kanske den där, den ser god ut. Jaha, är det mango? OK? Jag tar vatten. 65kr? Ehh tar ni kort? Nehe…suck! Ehm, ja då…..får jag gå å ta ut pengar då då…..ah kan jag låna av dig? Bra, tack…ehh…..här 65kr. Kan jag få mycket brunsås?

Dagens höjdare! Wii!!
Den 1 oktober kommer mina föräldrar och hälsar på!
Den 28 november kommer min syster Karolin och hennes man John och hälsar på!

2 kommentarer:

  1. Hej Saris! Vi ser verkligen fram emot att träffa er på plats. Nu har vi alla något att se fram emot/Pappa Olle

    SvaraRadera
  2. Vi langtar redan till vart besok, ska bli toppenskoj att fa uppleva the best of vad ni fatt uppleva! Puss puss!!

    SvaraRadera