tisdag 17 augusti 2010

Plugg & pool

Nu är det redan mitten på augusti. Tiden rusar. Fredrik har upptäckt att det är en koreansk högtid i mitten på september som innebär tre lediga dagar. Vi försöker koka ihop något roligt att göra då. Återkommer när något är bokat och klart! Firren är en Karp från akvariet i helgen, hälsning till Karpen!

Idag fick jag ett toppentips av en av Fredriks kollegor om ett stort poolområde som ligger här alldeles i närheten. I och med att solen har hittat tillbaka till Seoul så ska jag imorgon ha en riktigt härlig ”läsa bok vid poolen” dag. Snart kommer mina böcker till de kurser som jag ska läsa på distans. Jag ser så mycktet fram emot att börja plugga igen! Förutom de två kurserna ska jag även plugga till min pension- och försäkringscertifiering på Nordea. Chloe är i USA nu men när hon kommer tillbaka ska vi sitta på café och studera tillsammans. Hon läser också managementkurser på distans.

Ikväll blir det lite återträffsmiddag med Jens som kommit tillbaka efter fem veckor i Sverige. Nu blir det ut och köpa kaffe och en promenix med Sinsa (gillar Fredriks datorväska).

1 kommentar:

  1. Låter underbart med tre härliga extra lediga dagar när det är Koreansk ledighet och att göra någor kul på. Bokläsning i poolområdet låter inte helt fel. Det gillar du!! Kul att du ser fram emot att börja plugga och få lite "vardag" och rutiner. Att göra det med en pluggkompis är ju inte helt fel.Hemma är det regnoväder idag - litet monsunregn/Puss Pappa

    SvaraRadera