onsdag 25 augusti 2010

Café Gurunaruplugg

Regnig dag igen och Fredrik är en tur i Japan. Han kommer hem ikväll igen! Nu är jag till slut registrerad på alla mina kurser efter mycket användarnamn, lösenord och nycklar. Får dock se om jag läser kursen Kompetensförsörjning och planering av kompetensutveckling på Malmö Högskola.Jag vill hemskt gärna men litteraturlistan är maffig vilket är ett problem då det är lite svårt att få hit 21 böcker på ett smidigt sätt, samt alldeles för dyrt.Jag har ändå studerat under lång tid och därifrån är jag van vid att man kanske har fem böcker per kurs. Men det här är för mycket?! Inte konstigt att studenter är fattiga. Vissa böcker kostar över 500kr. Jag har i alla fall mailat kursansvarig för att höra om det verkligen kan stämma. Det är en halvterminskurs på distans. Hugger tag i pension och försäkringen ordentligt nu tills kurserna börjar på måndag. När boken är utläst mina unga vänner....då ska vi prata=)

Idag åker min fina goda vän Johanna till Shanghai för att stanna i fyra månader. De ska bli skönt att ha dig kompis i samma tidszon!

Grattis Fia på födelsedagen!!

2 kommentarer:

  1. Det finns hopp. Ni går mot ljusare tider. Ifjol slutade regnperioden exakt den 1 september. Under resten av året regnade det två gånger. Allt från säker källa som jag träffade igår och som var på plats för ett år sedan./Pappa

    SvaraRadera
  2. Haller med om att det var en diger kurs litt. lista. Det ar bara att hojta nar du bestamt dig om jag ska bestalla alla eller nagra av dem.
    Nu ska jag stada, sen springa, sen klippa mig pa Alma's och ikvall kommer Johanna. Hon ska pa mote med Sommarboden i Hollviken imorn:)
    Puss sis!!

    SvaraRadera