tisdag 10 augusti 2010

Regn & vän




Tydligen har koreanerna varit lite oroliga eftersom det knappt regnat något här. Sommaren har varit varm som tusan precis som vanligt men någon nederbörd har inte fallit. Men idag är det riktigt grått och regnigt. Ganska mysigt faktiskt. Jag var och hämtade hunden på hotellet igår så jag kan mysa med honom hela dagen. Galet hur mycket det egentligen ska regna häri juli och augusti. Den fösta är Seoul och den andra Köpenhamn!

Igår hände något lustigt! I hissen i vårt hus träffade jag en väster- länning och jag började direkt pratat med honom. 1 minut senare hade han bjudit in mig och Fredrik på en "drink". Vi tog honom på orden och gick dit. De visade sig att han var från Paris och jobbade som jurist här på ett franskt företag som höll på men vatten. Det var grymt mer komplicerat än så men det var den korta versionen och ungefär så mycket som jag förstod. Vi fick gott franskt vin och hade riktigt trevligt. Lite senare anslöt hans koreanska granne och hon var superhärlig. Vi alla fyra är i samma ålder och bor i samma hus, strålande! Eftersom klockan tickade på gick Fredrik hem eftersom han var tvungen att jobba en timme och strax därefter fransmannen men jag stannade kvar hemma hos min nyfunna koreanska vän till klockan två. Vi hade toppenroligt och hon verkade lika glad som jag att ha funnit en kompis. (Bilden är baren på Hyatt, Tokyo)

Lugnt och fridfullt i världens största stad
Varför finns telefon och telefonkatalog i tunnelbanan i Tokyo?

2 kommentarer:

  1. Fantastiskt kul att ni hitta nya vänner i "trappuppgången". En koreansk vänninna känns inte helt fel att ha på så nära håll. Gläder mig. Ha det bra båda två/Pappa

    SvaraRadera
  2. Grym Hyatt Bar ser ut, forstar att du var lyrisk nar du var dar! Och vilken cool grej att ni bondat med grannarna, kanon ju! Puss puss!!

    SvaraRadera