lördag 21 augusti 2010

Blixtar & dunder

Vädret idag och den kommande veckan, mums! Det var längesedan jag skrev så jag ska försöka uppdatera er på vad vi gjort på senaste. I fredags var min sista dag att passa vovven för denna gången. Jag åkte upp till hundhotellet och veterinären där jag mötte Carl och Charlotta. Medan Sinsa skulle badas tog vi en kaffe och de var trevligt att träffa dem efter tre veckor. På kvällen bestämde jag, Fredrik, Jens och Konrad oss för att åka till en belgisk restaurang. Jag såg fram emot en stor gryta med musslor och jag blev inte besviken. De serverade musslor precis så som jag vill ha dem och det var supergott. Dit ska vi gå igen så snart musselsuget kommer tillbaka. Efteråt letade vi efter ställe att ta en öl på. Vi hamnade på en bar där vi kastade pil och de visade sig att Fredrik hade en oanad pilkastar- talang (även om vi andra var lite bekymrade då han kastade med båda händerna).
I lördags hade vi bestämt oss för att vi skulle motionera. I huset bakom vårt hus finns det gym, golf och en motionspool. Vi gick dit och hoppade i poolen. I Korea tar man allt på så stort allvar t.ex. om man är ute och vandrar ska man ha den bästa utrustningen, även om du bara vandrar en gång om året. Inga gympaskor och en gammal ryggsäck utan utrustningen ska vara topp topp. Likaså var det i poolen. Alla hade ”snabbba” smarta simkläder, badmössa och simglasögon. Hur ofta ser man det i en motionspool hemma i Sverige. Jag kände mig lite fånig när jag kom i bikini utan vare sig mössa eller glasögon. Efter någon minut kom det en simlärare fram till oss och sa att vi var tvungna att ha badmössa så det var bara att klämma fast huvet i gummimössan. Fredrik var orolig att hans hjärna tog skada eftersom de satt så hårt. I duschrummet hade alla damerna med sig necessärer i storlek med hockeytrunkar. Jag hade inte med mig något eftersom jag tänkte att jag skulle duscha ”på riktigt” när jag kom hem. En äldre koreansk dam insåg snabbt att jag saknade, en tydligen mycket viktig, attiralj, skrubbhandduken. Tacksamt och med ett leende tog jag emot damens skrubbhandduk. Nästa gång jag går dit ska jag ha min egen. Det är kanske inte en pryl som man gärna lånar, eller?

Kvällen var lyckad. Jag, Fredrik, Åsa och Henke bestämde förra söndagen att vi skulle försöka styra ihop en middag och en utgång i Itaewon. Det lyckades vi bra med. Efter att ha bjudit alla vi känner… blev vi ett glatt gäng på 18 personer. Tapasmiddag på ett trevligt ställe och sedan drinkar på en häftigt sydamerikansk bar med sand, palmer och småpooler. Därefter klubb som var tokig. Mycket lyckad kväll som ledde till en mycket stillsam söndag med cafémys och Fringemaraton.

Idag var det premiär för SWEA-fika på Starbucks som legat nere under sommaren. Jag tog tunnelbana dit och ganska ofta på tunnelbanan händer det att någon börjar prata med mig. Idag var det en man i 60årsåldern och det visade sig att han kunde allt om ABBA. Jag fick en 45 minuters snabblektion om det svenska bandet ABBA av en korean… Årtal, första singeln som inte gick hem, skilsmässor, barn, andra talanger, ja, allt. Innan vi sa hejdå hade jag faktiskt också lärt honom något och det var att svenska inte är i närheten av det ryska språket, vilket han trodde.
Väl framme blev vi ett stort gäng på ca 15 tjejer. Vissa hade jag träffat tidigare men där var en hel del nya också. På torsdag ska jag med några av Sweorna till en väskaffär som egentligen är någon form av grossist. Vet inte alls vad det är för typ av väskor men mycket trevlig med shoppingsällskap.

3 kommentarer:

  1. Låter som det vatit några riktigt bra dagar. HÄRLIGT!!!!!!!!!!./Olle

    SvaraRadera
  2. På stockholmska Klas=) musslooor i träskooor

    SvaraRadera