onsdag 15 september 2010

Vackert väder

Idag är det så otroligt vackert väder. Jag skulle tro att det kanske är 27 grader ute men det känns riktigt underbart behagligt. Klarblå himmel!

Igår träffade vi Emma, Peter och Henrik för brasiliansk köttmiddag. Det var mycket goda köttbitar och väldigt trevligt sällskap.
Jag känner mig lite lite småstressad över
mitt plugg.
Vill helst hinna så mycket som möjligt innan resan, så något långt inlägg blir det inte idag. En ny sak har jag dock tänkt på som är toppenbra när man äter ute i Korea (förutom det jag berättat tidigare, ringklockor på borden, betala när man går ut, väldigt god service, ingen förvirrad dricks mm). Det är att de är riktigt givmilda med extra service. De kommer gärna med något oväntat eller påfyllning med mer mat/vin/öl och så säger de bara "service" och så går dem. Mer service åt folket i Sverige tycker jag!

1 kommentar:

  1. Hej Sarisen,

    Alltid lika roligt att läsa om dina äventyr.
    Hoppas ni får en riktigt bra ledighet i/på Filippinerna.

    Kramar från en liten Julie med mamma

    SvaraRadera