onsdag 8 september 2010

Önskelista

Trodde jag skulle ha en jättelång lista men det visade sig vara en ganska liten. Jag får fylla på efterhand tror jag. Pappa var övertygad att det skulle vara så mycket saker att han förberett en extra väska. Jag tror inte det ska behövas.Det finns ju trots allt en hel del här i Korea.

• Bearnaisesås (pulver tex Blå band)
• Hollandaisås (pulver tex Blå band)
• Knäckebröd
• Kalles Kaviar
• Tandkräm (med fluor i efte
rsom det inte finns här)
• Kavli räkost och skinkost (eller hur Kajsa?)
• Om möjligt... Prästost

Röstningen stängde halv tolv idag och eftersom jag var seg i starten insåg jag att det skulle bli tufft och hinna. Det blir röstning imorgon istället. Går lika bra. Om en stund kommer Ida bort hit till mina trakter och då ska vi äta lunch och fika.

Imorgonnatt kommer Fredrik hem och det ska längtar jag till. På fredag kommer en av grundarna till Tat till Seoul. Fredrik har varit hos honom i USA och de är goda vänner så vi ska ut och äta och ha trevligt på fredagkväll. På lördag är det SWEAS årliga kräftskiva som detta året ser ut att ha brist på kräftor. Jag blir glad om jag får en endaste. Jag känner faktiskt att jag trots allt kan klara mig utan kräftor fram till slutet på december då jag kommer hem och tänkte ha min egna skiva, dock utan snaps och gäster=). På söndag ska vi ha svenskmiddag hos oss för våra franska och koreanska vänner och grannar. Köttbullar med brunsås, potatis och lingonsylt står på menyn. På cafét FIKA norr om floden har de lingonsylt så dit måste jag åka en sväng också.

Det är toppen bra att jag kan följa valet så enkelt här ifrån. SVT är så bra. Förutom de långa intervjuerna med partiledarna har de även det roliga programmet Elfte timmen. Har ni 28 minuter över så måste ni kika. Det var fantastiskt roligt. Första gången man faktiskt vågar driva ordentligt med politiken. Där är en sekvens som var så rolig att jag var tvungen att spola tillbaka och se det igen eftersom det kändes så himla skönt att skratta högt rätt ut. Handlar om Åkesson som numera inte driver ett enfrågeparti utan ett tvåfrågeparti. Här kan ni hitta avsnittet om ni känner för lättsam politik en halvtimme.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar