torsdag 9 september 2010

Riktigt svensk

Då har jag varit och röstat. På vägen hem hittade jag dessutom en buss som var snabb. Tunnelbanan till ambassaden tog 50 minuter och bussen hem tog 25. Jag lär mig nya busslinjer varje dag och det är bra för det är mycket trevligare att åka på jorden än under. Regnigt idag men temperaturen är strålande behaglig.

Igår träffade jag som sagt Ida. Vi var och åt sushi och därefter fikade vi på mitt favoritställe Classico. Vi drack slowdropkaffe vilket är väldigt likt svenskt bryggkaffe, Det var det bästa kaffet på mycket mycket längre. Ida hade med sig en rolig mojäng. En liten dator fast det är ett språklexikon. Så istället för att gå omkring med tunga böcker hade hon den här söta datorn. Det var engelsk-koreanskt, japanskt och kinesiskt. Häftigt, har aldrig sett en sådan tidtagare men tydligen ska de vara väldigt vanliga, främst bland studenter. Igår kväll blev det för första gången hämtmat i Seoul. Kyckling från ChickenStar. De är så noggranna här. Fina påsar, allt fint uppställt och ingen slafs. Väldigt sällan känns hämtmat riktigt lyxigt.

Pratade en lång stund med Kajsa på Skype igår och nu är det nära.... att en biljett bokas till henne ochhon kommer hit. Fantastiskt roligt skulle det vara! Kom på när jag pratade med henne att halva tiden i Korea nu faktiskt passerat. Helt otroligt. Letade fram mitt spel som jag fick av Kajsa, Emma och Sofia innan jag skulle åka och försökte luska ut om jag fortfarande är en riktigt svensk. Och det är väl klart att jag är! Här är några lustiga kort. Man får plus eller minuspoäng beroende hur man svarar. Riktigt typiska svenska beteenden får man pluspoäng för.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar