onsdag 29 september 2010

Många goda nyheter

Fick en så gullig fotohälsning från Mr K och Limpan i måndags av Johanna. Blev jätteglad! Jag och Johanna har utsett en helg i november när jag ska komma och besöka henne i Shanghai!! Oerhört spännande att få möjligheten att åka till Kina och framförallt få träffa finfina Johanna! Ska fixa med visum och biljett här i dagarna.

Måndagen var förövrigt lugn och jag försökte mest reparera min förkylning och hosta men det har tyvärr gått ganska dåligt. Fredrik skulle åka till Sverige i tisdagsmorse men efter några turer fick han hux och flux boka om biljetten och var tvungen att åka redan i måndagskväll. Han blir borta till lördag. Det ger mig några dagar med fokus på att plugga och göra inlämningsuppgifter, träffa mina kompisar och såklart hämta mamma och pappa på flygplatsen på fredag och ha en dag ensam tillsammans med dem!

I måndags bokade jag resa för mig och mina föräldrar till Tokyo! Ska bli häftigt att få visa dem inte bara en häftig stad utan två. Mamma blev lite orolig när jag frågade om de övat på att äta med pinnar. Det hade de inte gjort och faktum är att de faktiskt inte har vanliga bestick på vissa restauranger. Jag är lugn och vet att de kommer klara det galant. De är tuffa mina föräldrar men det oroar sig om vädret. Här kommer en prognas. De 35 graderna och fukten är nu utbytta mot härlig hög höstluft och 18 grader.

Emma och jag hade en heldag tillsammans igår. Vi började med frukost i Itaewon. Sedan gick vi till Global Village Center för att anmäla oss till en nybörjarkurs i koreanska. Första anmälningsdagen var i måndags och när vi kom i tisdagsmorse var kursen full och det var redan lång väntelista för nästa kursstart i januari. Vi ska se om vi kan gå och läsa koreanska någon annanstans där det inte kostar allt för mycket. Efter Itaewon åkte vi hem till mig där Sinsa hunden väntade. Vi jobbade och pluggade, drack kaffe och hade en riktigt rolig dag tillsammans.

På kvällen kom Heyoung över och hade med sig koreansk mat. Jag och Fredrik missade den koreanska söndagsmiddagen men hon hade varit gullig och spara mat till oss. Mycket spännande risbollar med sesam och bönor.

Kajsa kommer till Seoul den 5 november! Jag är så glad, lycklig och ser så mycket fram emot det! Längtar som tusan!

2 kommentarer:

  1. Och jag längtar mest av alla!!!!!! nedräkningen har börjat.....37 dagar kvar;) Puss babe

    SvaraRadera
  2. Hej! Vi langtar ocksa till Seoul! Har fixat visum till Indien nu. Filippinerna verkar riktigt coolt! Haelsa Fredrik och ha sa trevligt med Silfvers!

    Karro ar i sthlm pa kurs, och ikvall skulle se Cilla i huvudrollen pa We Will Rock You musikalen pa circus! Coolt!

    SvaraRadera