onsdag 1 september 2010

Köttberg & resa

Jag har lärt mig att det tydligt finns både modern och traditionell koreansk mat. Tyvärr har jag inte fått kläm på vad som är vad. Igår kväll åt i alla fall jag middag med Jens och åt det som vi kallar för köttberg. Man får massa gott marinerat grillat kött, vinblad, salladsblad och smårätter. Man lägger i lött och tillbehöver i bladen och gör små paket. Det är supergott och jag tror att detta är ganska så traditionellt. 7000w (40kr) kostar det och det är mycket mat man får.

Tidigare på dagen träffade jag Chloe och hennes man Jereme. Vi var och fikade på ett av mina favvocafé i Gangnam, Café Classico. Där är så mysigt och väldigt gott kaffe. Varje gång gör de olika figurer i skummet. Vad konstnärliga de måste var eftersom de kommer på nya motiv hela tiden och dessutom lyckas göra dem i kaffe. Det var jätteroligt att träffa Chloe igen och någon dag i nästa vecka är det Labour day i USA. Denna dag är alla lediga och det är vanligt att man har barbecuepartys vilket Chloe och Jereme ska ha.Jag och Fredrik ska såklart dit! Jag har aldrig varit på ett amerikanskt barbecueparty. Jag har endast sett det på film och såklart Maria Montazamis Svenska Hollywoodfruar.

Ikväll ska vi åka till Hongdea och lyssna på när Ida spelar. Förutom jag och Fredrik så har jag dragit med Caroline och även Chloe och Jereme. Spelningen är på ett café/bar. Ska bli jätteroligt!
Till sist måste jag berätta att Fredrik igår bokade biljetter till FILIPPINERNA! WOW, om två veckor åker vi! Jag har alltid velat åka till, vad jag tycker är, paradiset med vita tomma stränder, korallfärgat vatten och palmer som står och myser lite varstans på stranden.

Himmelskt underbart ska det bli och vi ser fram emot det så mycket.

3 kommentarer:

  1. Amerikanskt barbecueparty låter jättekul för att inte tala om Filipinnerna. Är jätteglad för din och Fredriks skull. Det är ni väl värda/Pappa

    SvaraRadera
  2. Så kul, genom din blogg får jag träffa min lillasyster Ida på ännu ett forum. Visst är hon underbar! :-)
    /Cici

    SvaraRadera
  3. Cici: Va roligt att du hittat hit, kommer nu bli några veckor utan Ida uppdateringar eftersom ni får hem henne=)
    Ha härliga veckor tillsammans med din syster!

    SvaraRadera