torsdag 30 september 2010

Kurering

Ligger halvt nerbäddad med datorn och böckerna till mina kurser. Måste bli frisk och måste få in mina uppgifter inlämnade innan föräldrarna kommer. Tur för mig att jag passar en hund som fungerar som väckarklocka. Vid halv åtta väckte han mig med en fin slick i ansiktet så jag har hunnit med en hel del idag redan.

Igår fick jag träffa Ida och Caroline! De kom hit och vi fikade och pratade om allt som hänt under veckorna vi varit ifrån varandra. Ida har varit med sin koreanska man i Sverige och det är hur roligt som helst att höra om vad han tycker om Sverige och skogarna där de höll till. Det är ju en aning annorlunda från 26 miljoners Seoul. Caroline hade varit Storbritannien runt för att besöka universitet eftersom det är dags för henne att söka nu inför nästa höst.

Det är rätt vanligt att det tokregnar i omgångar här i Seoul. När det väl kommer ett skyfall blir det lite översvämning och sedan sjunker det bort rätt kvickt. Men när vi var bortresta kom århundrades regnoväder. Det hade tydligen inte regnat så mycket på 109 år. Fredriks arbetskollega Konrad har filmat en rolig film när han var ute och åkte buss. Håller tummarna att det inte blir något mera sådant skyfall. I alla fall inte under tiden vi har besök.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar