tisdag 14 september 2010

Ordning på torpet


Idag är det ordning och reda som gäller. Små post-it lappar, några att göra listor och en deadline lista har konstruerats. Full rulle med arbetsrätten och psykologin samt tvättning och planering inför Filippinerna samt mammas och pappas besök. Jag tror jag gillar livet bäst när det fylls av så många saker att jag vill göra listor och lappar.

Ikväll ska vi träffa Henrik, Emma och Peter för brasiliansk köttmiddag. Åsa är i Kina och kan inte vara med. Tyvärr har Åsa och Henrik bestämt sig att åka tillbaka till Sverige, vilket är väldigt synd. Peter jobbar också på Ericsson och Emma är hans flickvän som ska jobba lite härifrån. Jag träffade dem för första gången när jag var och röstade på ambassaden och sedan sågs vi på kräftskivan i lördags. De ska vara här i ett år . Emma kom för en vecka sen så jag drar med henne på en guidad SWEA busstur på torsdag. Det ska bli kul att turista lite.

På kräftskivan lurade Fredrik stackars KangHee att vi svenskar gör små kombinationer av våra tilltugg och snacks. Att man bygger små konstruktioner som ofta grundar sig på ett chips. Jag hoppas Ida berättat att det inte är av vanligheten att man gör så nu när de åkt till Sverige för att träffa hennes familj.

1 kommentar:

  1. Lappar o listor da ar du i ditt esse:)!! Kanner dock igen det dar med listor;gillar dem men efter en sommar med langa listor borjar posterna pa listan att ta slut, kanns lite konstigt da:)
    Nice ny look pa sidan! Puss o kram!!

    SvaraRadera