torsdag 29 juli 2010

Konichiwa!

Igår gjorde jag något som jag aldrig gjort förut! Manikyr! Charlotta visade mig ett bra ställe och nu har jag bestämt mig för att göra det i alla fall var tredje vecka (trots deras otroliga visitkort=)). Priset är 15000w det vill säga 100kr. Ganska rimligt pris för att känna sig riktigt fin och glad. Vad jag förstår kostar liknande behandling hemma runt 400kr. Nu har Sinsa flyttat in hos oss och han verkar ha det trevligt. Lite oroligt att ha en så liten hund i sängen när man ska sova.Jag tror att både jag och Fredrik sover hyfsat still.


Nu till dagens glada nyhet. Jag ska åka till Japan! Det ska bli jätteroligt! För Fredrik är det ju inget speciellt direkt eftersom han varit där snart tio gånger men för mig blir det jättestort. Eller jag tror nog att det blir stort för honom också såklart. När han är över blir det mest flygplatser, hotell, transport och konferensrum. Nu kan vi turista efter Fredrik arbete under veckan och under hela helgen!

Jag har alltid velat åka till Tokyo och nu jäklar bär det iväg. På tisdagskväll flyger vi och stannar till söndag. Det är egentligen helt fel period att åka till Tokyo då det är ännu varmare än i Seoul (om möjligt). Jag har därför i valet av hotell haft en del önskningar. Jag tänkte att det skulle vara skönt med en utomhuspool i och med Tokyos 40 grader och tänkte att det inte skulle vara så svårt. Men herregud! För de första är alla hotell fyllda till bredden. Charlotta som under lång tid varit över varannan vecka berättade att ibland blir det fullt i staden. Otroligt! För de andra så är det inte många hotell som har utomhuspool. Ganska förståligt när man tänker efter då det är världens största stad och marken är mer eftertraktad än någon annan stans.
MEN, vi fann ett hotell. Inom rimligt pris, på bra ställe nära till kunden som Fredrik ska besöka samt med UTEpool. Lycka!
Jag vill ha alla tips jag kan få för jag har inte så många dagar att läsa på!! Så snälla maila eller skriv här om era tips oavsett om ni varit i Tokyo eller ej!

3 kommentarer:

  1. Oj, vad det händer mycket hos er. Jag blir alldeles matt. Kul med Tokyo. Då kan du reka lite inför vår resa i höst. Pappa ska beställa imorgon.Vi ses på skypen.
    Puss mamma

    SvaraRadera
  2. Håller med mamma. Oj vaf jag gläds med dig, Nästan en vecka i Tokyo är ju fantastiskt, Har just läst alla inläggen sedan du/ni var hemma och fram till nu, Vad mycket kul ni hunnit med sedan ni landade i Seoul igen. Härligt!!!!! Fantastiskt att du blivit med hund - som du längtat efter att vara med hund igen. Idag har det blivit första 18-hålsrundan på golfbanan för året. Vi hörs på Skype. Stor kram/Pappa

    SvaraRadera
  3. Skoj med Japan! Dit vill jag åka nån gång oxå! =)

    SvaraRadera