tisdag 20 juli 2010

I’m back!

Efter två underbart härliga veckor i Malmö och Höllviken är vi nu tillbaka i Seoul. Jag var
hemma i två veckor och Fredrik i en. Ljuvliga lata sommardagar blandat med lite mer hektiska dagar. Jag satt och funderade på när jag hade sommarlov eller semester senast och konstaterade att jag nog inte varit ledig några hela sommarveckor på fem år. Förra sommaren blev det ingen semester eftersom jag började mitt jobb den 1 juni. De tre tidigare åren jobbade jag på Danske Bank. Jag tycker absolut att jag var förtjänt av två veckor ledighet trots att det kändes aningen fånigt att säga att jag hade semester ifrån tjänstledigheten.

Lufthansa är absolut att rekommendera men jag får väl erkänna att jag och Fredrik inte var ute i så god tid när vi skulle checka in på Kastrup. Eller i god tid var vi men vi hade såklart inte räknat med 25000 glada semesterfirare som alla typiskt nog skulle åka med SAS eller Star Alliance. Kön var ca fem varv (väldigt lång) och det var en timme tills planet skulle gå. Paniken hade infunnit sig sedan länge hos mig men jag försökte vara lugnt men när till och med Fredrik! började stressa upp sig, då är det illa. Fredrik gjorde en koll och vips stod vi i en ny kö med endast en person framför oss. Den där kön som man annars bara står och småirriterar sig på.Vi tackar Fredriks många flygresor för detta.

Miniflyg till München och sedan gigantiskt flyg till Seoul. En japansk
insomningstablett senare sov vi fint. Det har regnat väldigt mycket när vi varit hemma och det syntes för det är otroligt grönt här nu. Något som jag inte saknat när vi varit hemma är den galna trafiken. Bussen från flygplatsen valde att både tvärbromsa och tuta ett par gånger innan vi var framme. Dock är bussarna suveräna med riktigt stora härliga säten som man nästan kan fälla helt rakt.

Vi möttes av en kokhet lägenhet, närmare bestämt 37 grader. Vår AC verkade inte helt nöjd när vi kickade igång den utan arbetar fortfarande hårt för att nå de önskade 18. Värmen har troligen även orsakat en uttorkning av en av mina plantor. Just nu görs tappra försökt till att återuppliva den. Jag tror han kommer bli återställd. Idag är det rikigt varmt och här får ni också en prognos.

Nu är det glada dagar på gång. Fredriks vän David kommer hit och stannar veckan ut och det ska bli riktigt roligt. Sitter och väntar på att telefonen ska ringa en signal för då har David hoppat på bussen från flygplatsen. Tyvärr så ska Fredrik inte bara jobba ”vanligt” utan måste också till Tokyo och Osaka några dagar. Hoppas bara inte det blir för många för de skulle vara tråkigt för honom.
När jag kom hem efter lunchen med Konrad och Fredrik var det någon i vårt hus som var lite MackeDonkan hungrig. Praktiskt att få de levererat hem med en sådan söt hoj.

2 kommentarer:

  1. Har varit underbart att haft er hemma!! Vilken tur att Fredrik flugit mkt:)
    Puss pa er!

    SvaraRadera
  2. Ja, det var jättekul att se er! Nu dröjer det ett tag tills vi ses nästa gång igen... HA det så härligt i Seoul!

    SvaraRadera