torsdag 22 juli 2010

Mr David and Dr Fish

David kom som sagt i tisdagskväll och det var härligt att se honom. Vi började med att åka en lång busstur till Itaewon. Fredrik tyckte nämligen att det var en lysande idé att sy upp en skjorta till David. Fredrik passade såklart också på att beställa en och på fredag får vi se resultatet. Efter en promenad i Itaewon och en bussfärd tillbaka till Gangnamn gick vi till ett grillställe och åt. Mycket gott med grill och David verkade även gilla det. Det som är himla trist är att Fredrik var tvungen att åka till Japan onsdag och kommer inte hem förrän fredag kväll. Dessutom har jag blivit sjuk och har skapligt ont i halsen så det känns som om vi kanske är de mest usla värdarna för David..=/

Igår var vi i alla fall alla tre runt på stan. Vi besökte marknader, besökte och strosade i olika stadsdelar och slutligen besökte vi Dr Fish. Detta var helt lustigt. Mitt på ett stort café på andra våningen fanns Dr Fish zone.
För er som inte vet vad detta innebär är det när man stoppar i fötterna i vatten där de simmar omkring massa fiskar. Fiskarnas jobb är att gnaga på dina fötter och äta upp onödiga partiklar från dina fötter. Detta finns runt om i världen på olika Spa. Hur som helst höll vi alla tre på att skratta ihjäl oss. Det kittlades som bara den och var faktiskt aningen obehagligt. Men roligt! Fredrik och David var djupt övertygade om att deras fötter förvandlats och blivit mjuka och lena. Jag vet inte..! Därefter var det dags att säga hej till Fredrik som åkte iväg. Jag och David mötte upp Konrad från Fredriks jobb som visade oss en väldigt trevlig japansk restaurang Saboten. Vi passerade även Casle Praha där de tillverkar sin egen öl och så hjälpte Konrad mig att hitta apoteket som jag nu fått reda på heter Yak. Jag var lite ängslig att behöva gå in på apoteket och försöka förklara vad det var jag hade ont och vad jag ville köpa. Konrad sa att de inte brukar vara några problem efter som apotekare har en lång, hård utbildning här som lästes på engelska. Båda i personalen pratade perfekt engelska så det gick alla tiders. Dock skäms jag lite för att tydligen så är det de sjuka som bär munskydd i Korea för att inte smitta andra. Inte som jag trodde att det är för att människor är oroliga att bli sjuka. David har erbjudit sig att köpa ett till mig, med en stor glad mun på framsidan.

Idag blir det rundtur i de gamla delarna av Seoul och även utställning av Keith Haring
Davids kamera tar bara bilder när man ler stort..haha

Dr Fish


2 kommentarer:

  1. Vilken harlig start pa hemkomsten med massa upptag, Dr Fish vill jag oxa prova, har hort talas om det och kan tanka att det kittlas som bara den.
    Igar flyttade vi in i lagenheten, jiha! Kanns toppen! Hors snart sis! Far skypa nar du inte ar turistguide. Puss puss!!

    SvaraRadera
  2. And now, a Yak... http://www.youtube.com/watch?v=s4mjUTBXnPQ

    SvaraRadera