fredag 23 juli 2010

Sightseeing & godis

Det blev två utställningar igår. Både Keith Haring och en fotoutställning som hette Capture the moment på Seoul art center. På vägen till Olympic Park som vi skulle besöka blev det ett och annat metrobyte. Vid ett av tillfällena skulle lite proviant införskaffas. Jag ville handla våtservetter eftersom det var hur var som helst igår och David var sugen på lite godis.
När vi hade försett automaten men pengar och tryckt på nr 10 respektive 15 kom alla varor ut. Jag öppnade snabbt mina servetter för att torka värsta svetten men David gick och skakade på sitt godis/tablettask i luften likt en liten pojke och möttes av många glada koreanska blickar. När vi till sist kom ner till perrongen konstaterade han att det var jordgubbssmak. Lycklig som han var började han öppna godiset....och insåg snabbt att det inte var något godis. Godiset ZZimong var kondomer! Vi skrattade så mycket att vi inte höll på att komma med tåget. Helt vansinnigt, men inte så konstigt att det kan bli fel ibland!

Förutom detta fantastiska ögonblick hann vi även med att inspektera Seoul Station vilket David gärna ville. Vi gick otroligt långa promenader och tittade. Så långa att jag nu har hål under foten i ena skon. Vi var inte hemma förrän vid åtta då vi bytte om och åkte till Sinsa området som jag tidigare berättat om. Ett trevligt lite fina stråk med mycket restauranger. Där åt vi gott italienskt. När vi kom hem ville jag gå raka spåret hem då jag fortfarande är ganska sjuk men David tog sig ytterligare en timmes promenad. Idag är planerna rätt lösa medan det imorgon blir live StarCraftmatch vid TechnoMart. Och ikväll kommer Fredrik, som vi har saknat honom!

1 kommentar: