måndag 5 juli 2010

På väg hem!

Nu sitter jag på buss 6009 på väg ut till Inchon flygplats. Det ska bli riktigt roligt att komma hem och jag längtar mycket efter er alla.
Helgen har varit mycket mycket varm och till och med fick jag möjligheten att bättra på min golfbränna i söndags. I fredags kom Fredrik hem från Osaka vid nio tiden. Vi gick till en Irländsk pub i närheten av lägenheten och åt lite kycklingsallad och nachos och när vi kom hem efter matchen hittade jag till min stora glädje en sida som streamade Agentina-Tysklandmatchen!
I lördags var fokus shopping i Dongdeamun Market och i Itaewon. Vi gick hemifrån halv elva och var tillbaka vid niotiden. Jag fick bland annat shoppat två par skor, smycken och presenter. Om ni kommer ihåg beställde Fredrik en skjorta från Hamilton i Itaewon som han fick för en vecka sen. Den var riktigt snygg så vi åkte dit och beställde ytterligare två till honom. Förutom shopping blev det frukost på Hollys, (ytterligare en kaffekedja att lägga till bland de testade) indiskt som var helt fantastisk vid Dongdeamun och en lång kaffefika på Tomntoms (ytterligare en kaffekedja att lägga till). Vi var ganska trötta när vi kom hem så efter en stunds vila gick vi ut för att grilla lite nattgalbi på ett ställe i närheten.
I söndagsmorse ringde Louise och frågade om v ville komma till basen och träffa henne och hennes amerikanska vän Chloe. Det var den 4 juli påminde hon mig om och det skulle vara massa roligheter och jippon på basen. Självklart ville vi det. Fredrik speciellt, som var väldigt glad att äntligen få uppleva basen själv från insidan. Han ville gärna också få en stämpel i sitt pass men det får man inte berättade jag. Trots det följde han med och 50 minuter senare och 100 grader varmare var vi vid basen. Louise ville att jag skulle träffa Chloe eftersom hon är här själv med sina man utan barn och jobb vilket är väldigt ovanligt. Louise kommer att åka till Sverige ungefär när vi kommer tillbaka till Seoul och sedan ska de till en bas i San Fransisco då eras år i Seoul är klara. Både jag och Chloe vill ju ha en vän så hon fixade en liten kompisdate=)
Det var full rulle på basen med hulahula (rockring) och limbotävlningar. Barnen hade uppvisningar för föräldrarna ibland annat gymnastik, balett och Taekwando. Barbecue och hoppborg och så var där även en kvinna på en scen vars röst kunde skära igenom glas. ”People peolpe, go and buy som raffeltickets! Raffeltickets!”. Det var galet varm och trots att jag hade en svart tröja på mig gick det inte att undgå hur varm jag var. När det var som absolut varmast träffade vi en koreansk kvinna som Louise kände. Det tog inte många minuter förrän hon ville ha Fredrik mitt och Chloes nummer. Hon var modellagent och letade västerlänningar för modelluppdrag… Louise har berättat att hennes lille son Sam, som snart är ett år, hade blivit tillfrågad om han ville vara modell för en märke i en katalog. Louise tyckte att de kunde prova och gillade Sam det, eller kanske snarare inte ogillade det så kunde de fortsätta. Louise hade även fått vara med på bild och nu tyckte den här kvinnan att vi tydligen kunde passa för nåt. Helt ärligt tror jag att det var Fredrik som hon var mest förtjust i. Jag och Chloes fick i ren sympati lämna våra uppgifter för att de inte skulle bli en knasig situation. Vi får väl se!
Jag landar idag måndag på Kastrup 1615!! Vi ses snart!! Bilder kommer när jag kommer hem=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar