onsdag 28 juli 2010

Hunden Sinsa & kaffekompisar

Tänkte lägga upp lite bilder hur det kan se ut mitt i stan. Drivingranch, baseballövning, roliga övergångsställen där man kan gå på tvären, neonskyltar, motorväg som är omgjord till bäck med grönt promenadstråk, mm.
Idag var jag uppe med tuppen, vår tid, strax innan nio. Stekte scramble eggs och bacon till mig och Fredrik.
Fredrik var jätteglad att få en så här smarrig frukost, själv tycker jag att det är lite svårsmält så ”tidigt” på dagen. Sen vill jag så gärna berätta om vårt lilla kaffeställe i huset. Det är ingen kedja utan drivs av en man och fru samt deras vuxna son som är där emellanåt och hjälper till. Jag och Fredrik är där en hel del och redan innan vi åkte till Sverige kunde de titta ut genom luckan eller dörren från sitt lilla kaffeställe och säga hello hello till oss när vi passerar. De verkar som om de tycker att vi är jätteroliga och även lite glada att några väster- länningar dricker kaffe på deras lilla ställe när caféet omsluts av flera kaffekedjor. Hello hello! Som ni förstår pratar de inte mycket engelska, men efter ca 10 besök har de nu förstått vår stående beställning. Fredrik vill ha tripple shot cappucino och jag dubbel.

Idag står fix och trix på schemat. Jag ska försöka sammanställa en litteraturlista till mina tre distanskurser jag kommit in på. Samt beställa och leta rätt på böcker för eventuellt lån. Fruktar lagboken till arbetsrätten. Den kan bli kämpig att skicka över. Någon klok Bäckman sa att man faktiskt kan kopiera de kapitlen som berörs så jag hoppas att någon vill göra det där hemma till mig!

Vad mer? Jo, diska, tvätta, hänga upp kläder och dammsuga. Det är nämligen så att Carl och Charlotta åker till Sverige i tre veckor för semester. Jag har då fått äran att passa deras lilla Sinsa. När han var här på provpassning i måndags hittade han för mycket otrevligheter under soffan så det får vi ordna till. Jag kommer inte behöva ha honom hela tiden eftersom han bor på ett jättebra hundhotell också. Men känner jag mig själv så kommer vovven spendera mycket tid med mig.

Mer som händer i veckan är att jag ska träffa Åsa som kommer tillbaka till Seoul idag efter semester i Sverige. Chloe, amerikanskan som Louise introducerade ska jag träffa på måndag. Det ska bli roligt! Här är förresten affischen som jag köpte på Keith Haring utställningen.

Här kan man korsa vägen på alla håll. Har jag berättat att alla bilar här är svarta, silvriga eller vita?
Golf mitt inne i stan
Baseball en natt

1 kommentar:

  1. Det är bra med bra kaffehak, har inget sånt här... Tuppen är väl det närmsta jag kommer och det kommer inte ens på fråga. Däremot har jag ju bageriet här brevid där jag brukar beställa en salami/brie-fralla (med valnöt = viktigt) för 19 kr allt som oftast på väg till jobbet. =)

    Ska försöka tajma in lite skype nån dag förresten!

    Ta hand om er! Kram!

    SvaraRadera