torsdag 21 oktober 2010

Vinkväll!

Igår var det vin- och kakkväll hos Ida tillsammans med Emma, Caroline, Natalie och Fredrik "den andra". Vi hade riktigt mysigt! Eftersom Ida bor på helt andra sidan om mig skulle de ta mig en timme med tunnelbana. Men tiden gick och när vi väl kom till tunnelbanan hade den stängt! Ganska bra ändå eftersom jag fick ta taxi!

På onsdag åker jag och Fredrik till Taiwan! Det tar två och halv timme att flyga till Taipei. Min kvällsaktivitet blir att läsa på om staden och skriva ner lite vad jag vill hitta på. Vädret verkar vara högsommar och stadens utbud av både kultur, historia, shopping och god mat verkar hur stort som helst. Taipei har nästan sju miljoner invånare och världens andra högsta byggnad. Det är så långt jag kommit med min forskning.. Känner någon någon som varit i Taipei? Gärna tips eftersom jag kommer ha fem hela dagar själv i staden då Fredrik jobbar. Uppenbarligen är det billigt att leva i Taipei eftersom vår budget räcker till ett superläckert hotell. De ska bli häftigt!



Emma

Caroline
Fredrik
Ida och KangHee
Caroline och Natta

2 kommentarer:

  1. Hej sis!
    Hade uppenbarligen missat att lasa att det var igar som ni akte till Taipei da jag nyss forsokte ringa dig (skype). Vi far skypa nasta vecka nar ni ar tillbaks och du kan beratta allt om hur ni har haft det. Superspannande ju med Taiwan!!! Vad ni far vara med om; det ar bara att njuta!!!! och av hogsommarvarmen da har hemma ar det kallt och risk for sno och halka; inget ni saknar va:)! Inte vi heller; hade glomt att det blir kallt fort har hemma och sa morkt!!!
    I helgen blir det en tur till London. John ska kora formula 3 pa Sillverstone; blir haftigt!
    Halsa Fredriko! Puss puss min sis!!!!

    SvaraRadera
  2. Sis! Vi är kvar i Seoul åker på onsdag=) är redo på skype när du är det!
    Puss!

    SvaraRadera