lördag 16 oktober 2010

Tillbaka till ”vardagen”

Igår åkte mina föräldrar hem efter två intensiva veckor i två av världens största städer. Inte konstigt att de var lite trötta! Jag har ju dragit runt dem på ganska mycket upptåg eftersom jag så gärna ville visa dem så mycket! Kaffe- och andra vätskepauser har det så klart blivit många av.

Nu är det lördag och det kändes väldigt tomt hela dagen igår när jag gick här och pysslade själv. Dock var det en fullspäckad dag eftersom jag känner att jag varit borta från mitt liv här i snart en månad. Först Filippinerna, sedan sjukdom och så två veckor med föräldrarna. Jag tog direkt tag i min visumansökan till Kina så att jag får bli insläppt när jag ska hälsa på Johanna i Shanghai.

Sms och samtal till kompisarna som man inte hört av på länge. En fika med Ida uppe i Anguk-området (eller stationen heter så) som är de gamla genuina delarna av Seoul och sedan Mexikansk middag, kvällspromenad med fönstershopping och slutligen film med Fredrik.

Idag ska vi snart bege oss iväg för att möta upp Carl och Charlotta och en ny kollega till dem alla som heter Yoonie. Det blir brunch i Sinsa någonstans. Sen ska vi åka och försöka få tag på några kläder. När vi flyttade hit var det dryga 35 grader och jag har inga kläder anpassade för 10-20 grader. Det är underbart väder här nu!

Ikväll ska vi på middag hos Emma och Peter som nu kommit i ordning i sin stoora lägenhet! Det ska bli toppen! Sen väntas party!

Fina svenska frukost=)


Nu är det chilitider. Man ser röd chili ligga ute och torka lite varstans. De gillar chili och särskilt till sin Kimchi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar