torsdag 28 oktober 2010

På andra försöket - Taipei

Efter många om och men så kom jag till slut till Taipei!! MEN var befann sig Fredrik? Jo han var kvar i Seoul. Himla knasigt allting blev. Resan skulle gått hit i onsdags men efter lite omständligheter blev den flyttad till torsdag istället. Men eftersom jag inte var så sugen på att köpa nya flygbiljetter lyckades jag efter åtta timmars trixande komma med det fulla flyget igår! Fredrik kom efter i annat flyg. Jag flög halv tio och han skulle flyga någon gång strax efter tolv men det blev försenat tre och en halv timme. Så jag satt där igår och funderade på hur jag hamnade på ett hotell i Taipei utan Fredrik på Fredriks arbetsresa. Men sen dök han som tur var upp igårkväll strax innan åtta så nu är allt i sin ordning. Facebook var oroliga för mig igår. De tyckte inte om att jag loggade in härifrån eftersom det var "en inloggning som de inte kände till" och blockerat mitt konto för en timme. Efter det fick jag svara på några frågor och identifiera mina facebookvänner med hjälp av deras taggade foton. Nu är jag välkommen att facebooka igen!

Det är en spännande stad det här. Otoligt skiftande. Husen ser på vissa ställen fallfärdiga ut och precis intill ligger pampiga skyskrapor. Ska ta fler foton som visar staden så ni får se. De gillar bilar från Europa! I seoul är jag van att nästan endast se Koreanska bilar, men här trängs gamla volvobilar med otroligt många motercyklar. Jag är stormförtjust i vårt hotellrum. Jag önskar att jag i mitt hem någon gång i framtiden kan få ha liknande stil!

Jag lyckades få till en ost och gurkmacka på grovt bröd
Badrummet och sovrummet är ett. Badrummet är upphöjt!
De har världens gosigaste lakan och en TV i sänggaveln.



1 kommentar:

  1. Härligt att du är på plats i Taipei och njuter både mat och hotellrum - vilket place. Är man världsvan så fixar man både egen "tjänsteresa" utan din arbetskamrat och facebookstrul.
    Puss pappa

    SvaraRadera