tisdag 19 oktober 2010

Grisfötter hittepå!



Visste ni att Sverige hade 282 deltagare i Seoul OS 1988? Och tog 4 silver och 7 brons? Hittade bilderna när jag satt och kikade i arkivet. Ganska intressant ändå!

Efter många turer fram och tillbaka kan Miho tyvärr inte hjälpa mig med mitt visum till Kina som vi trodde. Skulle vara så himla enkelt men resebyrån som hon skulle ta hjälp av meddelade att nya visumregler för Kina precis har kommit. Typiskt! Så imorgon bär det iväg till den kinesiska ambassaden. Håll tummarna för att de pratar några ord engelska!

Ikväll har jag varit och träffat Yoonie och Miho. Vi skulle gå till ett ställe och äta grisfötter eller grislår?! Hur som helst begav jag mitt till Tat-kontoret för att möta upp dem och där träffade jag Fredriks chef som var på besök från Sverige och Carl. Det slutade med att vi alla gick och åt middag på ett brasiliansk köttrestaurang. Tror oxfilé och god tomatsallad passar mig bättre än koreanska grisfötter. Tydligen var det en viss Herr Berglund som hade sagt till tjejerna under en lunch att jag gärna ville prova grisfötter. Miho sa till mig att hon var förvånad att jag så gärna ville äta just det. Själv höll jag ju god min när förslaget kom upp för att inte vara oartig om de ville ta mig till en sådan restaurang. Ja, nu vankas det grisfötter....till Fredrik och han kommer inte undan!

1 kommentar: