onsdag 3 november 2010

Jul i Taipei

Jag älskar julen och jag älskar IKEA (inte så svenskt va?). Fick reda på att det finns ett IKEA nära vårt hotell här i Taipei så jag traskade dit. Sådär nära visade det sig men det var väl värt den långa promenaden när väl köttbullar, lussekatt och julmust stod på brickan och väntade på att bli uppätet/drucket. Dock fick jag pratat med ungefär sextiofem IKEA-anställda innan jag fick bekräftat att de inte hade några glöggkryddor som SWEA Seoul är i stort behov av till luciafirandet.

Några väl valda investeringar blev det som Fredrik kommer hoppa högt åt när han kommer hem från sina möten idag. Det roligaste med IKEA utomlands är så klart matavdelningen.
Nu sitter jag och smuttar på min julmust, doftar på mitt nyinköpta ”juldoftade” ljus och spelar Mele Kalikimaka. Om bara några minuter ska jag ta mig samman och byta ut julmusten till kaffe och Mele Kalikimaka till Universitetslektor Per Norberg (min lärare i arbetsrätt som har de inspelade onlineföreläsningarna).

I bokhyllan hemma hos IKEA

Paret Ku, Tu eller Yan sitter och planerar sitt framtida kök


2 kommentarer:

  1. GOD JUL. Du är verkligen tidigt ute i år.
    Inte fel att kunna kombinera studier och julfirande/Pappa

    SvaraRadera
  2. Oj, vad härligt! Vi hade första julfikan igår på jobbet, massvis med lussekatter och eklagrad julmust! Mmmmmmmmm

    SvaraRadera