fredag 26 november 2010

Herr & fru Bäckman (Silfver)

På söndag kommer dem! Oee som jag längtar och vad roligt vi ska ha! Igår var en riktigt mysig eftermiddag och kväll. Jag och Emma åkte till Bakers Alley och köpte ingredienser till lussebullarna. Det gick alldeles strålande ända till vi kom hem. Vi hade nämligen köpt rågmjöl. Eller kanske inte riktigt rågmjöl men i alla fall vetemjöl blandat med något annat. Vi tänkte att det säkert skulle gå alldeles bra. Lite nyttigare bara. Det blev jättefina katter men de blev lite mer brödiga än vad de borde. Ida kom också förbi och förgyllde vår bakkväll. Förutom bak, drack vi vin och åt sushi. Mysigt som tusan!


Emma tycker det är otroligt jobbigt att baka....med bakmaskin

Stor koncentration

Ida och Emma mumsar sushi

2 kommentarer:

  1. Visst är det en konst att baka lussebulllar. Att göra det under nysiga former är ju aldrig fel. Låter som en härlig övning. Känner mig trygg med att Bäckman(Silfver) får en professionell guidning av Seoul och av alla dess vattenhål vis av egen erfarenhet. Önskar er alla en trevlig vecka tillsammans. Är anlitad som chafför till flyget/Pappa

    SvaraRadera
  2. Den första bilden på mig visar tydligt att jag inte tränat på länge eller att jag är på tjocken. Inte smickrande...

    SvaraRadera