måndag 3 maj 2010

Hemma!

Det var full rulle de sista dagarna så jag har inte hunnit skriva så bra. Fredagens visningar slutade med att vi hade svårt att bestämma oss så klart. Det är nu två lägenheter vi väljer mellan och troligvis kommer det bli den som har ett extrarum!

På kvällen var det dags för fest. Sweas vårfest som hölls på Hotel Hyatt. Hyatt är ett galet stort lyxhotell med bland annat sju restauranger och tre balsalar. Här åt vi en jättefin buffé där hundratals kockar stod och skar upp lamm, biff annat kött, färsk läcker sashimi och massa annat. Det var hur gott som helst. Dessutom vann jag en flaska vin i vinlotteriet, de ni! Efter middagen åkte vi tillsammans med Carl och Charlotta och tog en öl på ett trevligt italienskt ställe innan vi begav oss hem för att sova.

Lödagen inleddes med en sjudundrans sovmorgon och sedan raka spåret ut på stan för att se två nya områden och hinna shoppa lite. Fredrik fann en jacka och jag mest småkrafs. Dagen var supermysig och det var skönt att äntligen få spendera lite tid med Fredrik och ingen annan var med. Vi tog även foton i en källare som var överfylld med fotobås där resultatet blev lite annorlunda än i de svenska fotobåsen. Sedan blev det packning och iväg till kontoret där vi ställde några kassar med prylar som vi inte behöver dra fram och tillbaka till Korea. Lördagsmiddag på en av skyloungerna i närheten där vi åt frukt i massor och drack drinkar och lyssnade till vacker absolut love 1999. ¨


Söndag innebar hemfärd. På någon vänster kunde de inte ordna så vi kunde sitta brevid varandra, tror det berodde på att vi kanske var sena vid incheckningen plus att vi inte hade bokat tillsammans. Så tyvärr.....fick jag då sitta i bussiness och fredrik i vanliga monkeyclass som han kallar det.
Hurra för Fredrik som inte tvekade för att jag skulle få den bästa platsen. Det var bra för att jag satt längst bak i den fina avdelningen och Fredrik längst fram i den andra så vi kunde prata igenom den avgränsade filten som hängde i gången. De tio timmarna på flyget till Helsinki var en ljuvlig upplevelse. Liggandes rak lång sov jag ett par timmar, filmvisning med ryggmassage var inte helt dumt det heller. När låg där framme med härligt täcke och kudde tänkte jag att jag aldrig mer skulle åka ekonomi-
klass men sen kom jag på att jag inte har något val. Väl hemma i Malmö igen kämpade vi hårt med att inte somna vid sex när vi kom hem. Vi höll ut till kvart i nio. Uppe med tuppen och skriver inlägg. Det kommer nog alltså ta någon dag till innan jetlagen är borta för denna gången

2 kommentarer:

  1. Cecilia Boberg3 maj 2010 kl. 09:37

    Välkomna hem, vilken spännande resa ni har framför er! Kram Cicci

    SvaraRadera
  2. Valkommen hem sis!! Later som en helt fantastisk upplevelse och tank att du ska tillbaka i 6 manader, blir grymt!!!
    Har varit pa Wimledontour idag-bank holiday monday idag. Puss!!!

    SvaraRadera